Yazmayı Öğreniyorum – Sayılar

yazmayı öğreniyorum sayılarElimde o kadar güzel ve işlevli bir kitap var kii hem çocukların hem de ailelerin beğenisini kazanacağından yüzde yüz eminim. Kitabımızın adı “Yazmayı Öğreniyorum – Sayılar” İş Kültür Yayınlarından çıkan çocukların çok çabuk eskitemeyeceği kalın karton sayfaları sayesinde dayanıklımı dayanıklı bir kitap.
Kitap ilk yarısında çocuklara 5′e kadar saymayı ve yazmayı öğretiyor kalan diğer yarısında ise aynı ilk bölümdeki gibi 6′dan 10′a kadar sayıp yazma alıştırmaları içeriyor. Kitaptaki yönlendirmelere göre başlıyorsunuz çalışmaya,çocuklar ilk başta nesneleri sayıyorlar daha sonra nokta birleştirme yöntemiyle sayıların doğru yazılışlarını öğreniyorlar ondan sonra ise boş kısıma örneklere bakarak sayıyı yazmayı deniyorlar. İlk başta sıralı olarak verilen nesneler (örneğin 3 kedi, 5 kuş, 7 arı) daha sonraki sayflarda bir manzara içinde verilip sayılması ve boş kutulara yazılması isteniyor.
Genelde açık hava doğa manzaraları içeren cıvıl cıvıl rengarenk içinizi açacak bir kitap diyebilirim, en büyük artısı ise çocukların yazdığı rakamların sayfalardan silinip tekrar yazılabilir olması :)  Düşünsenize çocukların kitabı karaladın, yanlış yazdım, eyvah olmadı derdi yok rahat rahat yazıp olmadı mı silip tekrar yazabileceği bir kitap, öğrenme sürecine ne kadar da eğlence katıyor değil mi? Bu özelliklerinin yanında bir de kendi kalemi de kitabın yanında geliyor, küçük bir lastiğe tutturulmuş kalem fikrini de oldukça sevdim doğrusu. Yolculuklarda veya çocuklar kitabı yanında taşımak istediklerinde kalemi de kaybolmuyor bu sayede, daha ne olsun. Hem çocukların bazen sayıları ve harfleri öğrenirken dikkatleri çok çabuk dağılıp hemen sıkılabiliyorlar  işte bu gibi durumlarda ise bu tür işlevsel kitaplar devreye gidiyor ve çocuklarla beraber ailelerin de işini çok kolaylaştırıyor. Kısaca “Yazmayı Öğreniyorum” ve “Resim Yapmayı Öğreniyorum” kitaplarını şiddetle tavsiye ederim.

Çocuğunuz saymayı ve rakamları yazmayı üç kolay adımda öğrensin. Her sayfa kolayca silinebildiği için, çocuğunuz rakamları düzgün yazana kadar defalarca alıştırma yapabilir. Minikler her aşamayı kolayca takip edip sonunda başarmanın keyfini yaşayacak.yazmayı öğreniyorum

  • Yazmayı Öğreniyorum – Sayılar
    Orijinal Adı: I Can Count
    Resimleyen: Simon Abbott
    Çeviren: Nevin Avan Özdemir
    12 sayfa, 3+ yaş
    İş Bankası Kültür Yayınları
Bir Cevap Yazın

