Gökyüzünün Üzerinde 3 Metre

gokyuzunun-uzerinde-uc-metre Kitaplığımdaki genç-yetişkin türüne ait bu harika kitaptan bahsetmemek olmazdı…

İtalyan gençlerinin elden ele dolaştırdığı “Gökyüzünün Üzerinde Üç Metre” bizi bazen gükyüzünün üç metre üzerinde hayallerle bazen de hayatın gerçekleriyle dolu bir yolculuğa çıkarıyor.  Sevgi, eğlence, acı, sevinç ve üzüntüyü bulup ve Babi ve Step’in hayat dolu hikayelerinin sayfalarına dalıyoruz.
Kitabımız İtalya sokaklarında geçiyor. Bir de buna okul, sokak kavgaları, motor çeteleri, ölümüne yarışlar ve arkadaşlıklar da eklenince ortaya değişik bir atmosfer çıkıyor. Kitabın ana karakterleri Babi ve Step adlı iki italyan genç.  Babi, tipik bir iyi aile çocuğu; Step ise tam bir sokak serserisi. Yani tamamen farklı dünyalara ait olan iki genç insan. Ama herşeye rağmen aralarında doğan kıvılcım ve gelişen bir aşk… Ve vu aşk onların bu farklılıklarına ne kadar dayanabilecek ya da onlar bu farklılıklara karşı aşkı savunup mücadele edecekler mi diye okurken sayfalar sel olup akıyor, zaman su gibi geçiyor vee ben de farkına bile varamadan kitabı bitiriyorum.gokyuzunun-uzerinde-3-metre

Açıkçası son sayfasına biraz üzülerek geldim, kitap bitmesin istedim.. Çok ağır bir konusu olmayan gayet güzel gençlik dolu bir kitap. Ben çok sevdim, tekrar okuyacağım kitaplar arasına girdi bile. Öğrendim ki filmi de varmış ama şimdilik izlemeyi düşünmüyorum bırakayım kitapta gördüğüm o dünya hayal ettiğim gibi kalsın…
İtalya’da aşkın kalemi olarak tanınan Federico Moccia, ilk aşka, ilk öpücüğe ve ilk ihanete dair güzel bir masal anlatıyor. Dirty Dancing, Grease gibi filmleri özlemle anan, ilk aşkını unutamayanlar için sonbahar günlerini ısıtacak bir öykü Gökyüzünün Üzerinde Üç Metre. Yakışıklı Step ve güzeller güzeli Babi fonda romantik İtalya sokaklarının olduğu bir resmin kimi zaman güldüren, kimi zaman ağlatan iki yüzü olarak okuyucuyla buluşuyorlar.
Yıl 1992. Federico Moccia bir hikâye anlatmaya karar veriyor.
Gençlikle, eğlenceyle, umut ve aşkla, arkadaşlık ve hayalkırıklıkları ile dolu günlerinin içinden geçen bir hikâye bu. Eserini birçok yayınevine gönderiyor, büyüklü, küçüklü. Çoğu cevap vermiyor, diğerleri ise ‘yayın tarzlarına uymadığını’ söylüyor. Ama yazar kitabına inanmaktan vazgeçmiyor.
Hikâyesini seviyor ve paylaşmak istiyor. Kişisel imkânlarını zorlayarak, Ventaglio adlı yayınevine kitabın 3.000 kopyasını bastırıyor ve bu kopyalar çok kısa bir sürede tükeniyor.
Basılı kopyalar bitince Gökyüzünün Üzerinde Üç Metre senelerce Romalı gençler arasında fotokopisi çekilip yayılarak, gerçek bir kült haline geliyor. Sadece gençler de değil, ebeveynler ve öğretmenler de, çocukları ve öğrencileri tarafından kutsal bir obje gibi saklanan bu kitabı merak edip okuyorlar.gokyuzunun_uzerinde_uc_metre

  • Gökyüzünün Üzerinde 3 Metre
    Orijinal Adı: Tre metri Sopra Il Cielo
    Yazar: Federico Moccia
    Çeviri: Defne Kartal Miotti
    440 Sayfa
    April Yayıncılık
Gökyüzünün Üzerinde 3 Metre” üzerine 7 yorum

  1. Ben aylarca italya gezisi öncesi aylarca kitap aradım italyada geçen özellikle çocuklar ahitap etmesi daha çok önemli idi benim için yazıyı şimdi okuyabidim:(Gerçi oğlum sanırım 2-3 sene sonr aouması daha iyi olacak galiba biraz daha gençlik kitabı gibi

    Beğen

Bir Cevap Yazın

