Sakar Cadı Vini’nin Patenleri

sakar cadı vini'nin patenleriKüçükken en sevdiğim eşyalarımdan biri patenlerimdi (ki hala öyle ve ailemin hediyesi olan patenlerimi hala saklıyorum). O zamanlar benim çevremde patenli bir çocuk görmek zordu ve bu durumda tek başıma patenlerimle zaman geçirmeye bayılırdım üstelik kayarken hiç de düşmedim :)  Şimdilerde ise koşa koşa buz pateninin yolunu tutmam sanırım paten sevdasının geçici bir heves olmadığını kanıtlıyor. Bir dönem ise algıda seçicilik mi desem ne desem bilemedim ama sevdiğim bütün kitap ve çizgi karakterlerde paten ile bir şekilde karşılaştım üstelik bu durum zamanla benim için çok eğlenceli bir hal almaya başlamıştı. Nitekim bu eğlenceli durumla bir kez daha karşı karşıya kaldım ve benim Sakar Cadı Vini hayranlığım “Sakar Cadı Vini’nin Patenleri” kitabını görmemle bin kat daha arttı diyebilirim.
Yalnız bu Sakar Cadı Vini herzamanki bildiğimiz kocaman renkli resimli Sakar Cadı kitaplarından daha farklı bir yapıda. 8-12 yaş arası çocuklara hitap edecek şekilde bir formata sahip dört macerayı bir arada barındırıyor. Tabii Korky Paul’ün eğlenceli çizimlerinden ödün vermeden yazı ve resim oranı çok şık tutularak kitaba farklı bir boyut kazandırılmış. Bu kitaplara bir tür geçiş kitabı olarak da  bakabiliriz şöyle ki bol renkli resimli kitaplardan daha az resimli bol yazılı uzun süren kitaplar arasında bocalamadan  ve tepetaklak olup düşmeden okumaya alıştıran eğlenceli bir kitap serisi.
Çocuklar bu kitapta Sakar Cadı Vini’nin sıcaktan kurtulmak için bulduğu çözümün kara kedisi Vilbur’u eve geri getirmede işe yarayıp yaramayacağını, doğum günü hediyesi olarak altın yumurta yapayım derken başına neler geldiğini, okuma öğrenmek için okula gittiğinde çocuklara masal okuma işini nasıl halledip günü nasıl kurtardığını, yanan teker yarışmasına nasıl bir fikirle katılıp yarışı nasıl bir sonuçla bitirdiğini bol bol Sakar Cadı Vini deyimleriyle eğlenerek okuyacaklar. Kitabı bitirdikten sonra şöyle dedim “bunca zamandır nerelerdeydin Sakar Cadı Vini?” :)  Şimdi ise benim gözüm serinin diğer kitaplarında hepsini atlamadan okumak için sabırsızlanıyorum.

Vini zorluklarla nasıl baş edebileceğini çok iyi bilirdi. Ancak Vilburu çarşıda kaybedince ne yapacağını şaşırdı. Vilburu kedileri çok sevenküçük bir kızın aldığını öğrenmek, Viniyi daha da endişelendirdi. Ya Vilbur bir daha eve dönmek istemezse? Birbirinden komik dört Vini macerası bir arada!

Sakar Cadı Vini’nin diğer maceraları; “Sakar Cadı Vini’nin Fotoğraf Albümü” “Sakar Cadı Vini Trafik Sorumlusu”

  • Sakar Cadı Vini’nin Patenleri
    Orijinal Adı: Whizz-Bang Winnie
    Yazar: Laura Owen
    Çizer: Korky Paul
    8+ yaş, 95 sayfa
    İş Bankası Kültür Yayınları
Bir Cevap Yazın

