Başka Bir Anne

baska-bir-anne

Siz her akşam kitap okur musunuz bilmem ama biz genelde aksatmadan okumaya çalışıyoruz ve geçen akşam hem görselleri hem konusuyla epey orijinal bir kitap olan “Başka Bir Anne” yi okuduk. Kendilerine hamsi ve lüfer diyen iki iyi arkadaş bu kitabı birlikte hazırlamışlar, biri yazmış biri çizmiş eee bize de okumak düşmüş :)
Kitabımızın kahram küçük kız annesinin değişik fikirleri ve enteresan giysilerinden pek de memnun değildir. Onun annesi ne diğer annler gibi giyinir ne de sıradan davranışlar sergiler, yeni tam tamına nevi şahsına münhasır bir annedir. Ama küçük kız annesinin biraz da diğer anneler gibi normal! olmasını ister ve annesi diğer anneler gibi olsaydı ne olurdu diye biraz düşünmeye başlar. Etek giyse beraber bisiklete binemezler, topuklu ayakkabı giyse ağaca tırmanamazlar…  Böyle düşünürken aslında annesini olduğu gibi sevdiğinin farkına varır, diğer anneler gibi olmak onu özel kılmayacaktır özü ne ise onu özel kılan o dur esasen. Konusunun yanı sıra bu güzel kitabın çizimlerine değinmeden geçmek olmaz bence. Konuyu tamamlayan ve hayranlık uyandıracak kadar güzel resimlemeler şahane olmuş. Hele kızımızın annesi ne kadar renkli ve cıvıl cıvılsa diğer sıradan annelerin bir o kadar soluk ve belli belirsiz resmedilişi mükemmel bir ayrıntı bence. Anneler ve çocukların beraber okuduğunda daha da bir anlam kazanacağını düşünüyorum. Herkese iyi okumalar…

Bazen sen de, “Keşke benim annem de diğer anneler gibi olsa,” diyor musun? Ali’nin annesi gibi ya da Beril’in… Boş veer! Ben de hep senin gibi düşünüyordum ama anladım ki ben aslında annemi olduğu gibi seviyorum. Rengârenk giysileri, değişik fikirleri,
sürprizleri ve kahkahalarımızla…

  • Başka Bir Anne
    Yazan: Leyla Navaro
    Resimleyen: Sandra Albukrek-Sebban
    3+ yaş,36 sayfa
    Can Çocuk Yayınları
Bir Cevap Yazın

