Bolbadim Günlükleri 1 ; Kaya Çıkmazı’ndaki Okul

Kaya çıkmazındaki okulAslı Tohumcu’nun yazdığı, Fırat ve Süreyya adlı iki sıkı arkadaşın  yatılı okudukları Bolbadim kolejinde yaşadıkları kesintisiz maceralarını anlatan 3 kitaplık “Bolbadim Günlükleri” dizisinin ilk kitabı “Kaya Çıkmazı’ndaki Okul”a sıra geldi.
Bir dönem yurtdışındaki çocuk edebiyatında salgın gibi yatılı okullarda öğrencilerin yaşadığı macera dolu gizemli olayları işleyen ve temelinde iyi-kötü gibi iki zıt taraf çatışması yatan pek çok kitapla karşılaşmıştık. Aslı Tohumcu’nun da bu anlamda türünün en iyi örnekleriyle karşılaşabileceğimiz bir konuda kalem oynatması bence büyük bir risk diye düşünmüştüm ama okuduktan sonra kitabın içine serpiştirdiği bize özgü nüanslar sayesinde bunu çok iyi kotardığını farkettim.  Şimdiden söyleyeyim ilk kitapta olaylar öyle aniden aydınlanmıyor, tıpkı bir puzzle gibi devam kitaplarıyla bir bütün olarak ele almak en doğrusu. Merakla uyandıran heyecanlı bir hikaye arayanlar için uygun bir kitap…

Adnan Bolbadim adlı bir hayırseverin gayet iyi niyetlerle kimsesiz çocukların rahat okumaları için  kurduğu Bolbadim Koleji’nde son dönemde tuhaf şeyler olmaktadır. Sevimsiz müdür yardımcısı Şitaban hanım yönetiminde olan Bolbadim Koleji, Otuslar(iyi taraf) ve Nhandular(kötü taraf) arasında kimsenin bilmediği bir çekişmeye yataklık etmektedir. Nhandular’dan olan Şitaban hanım, tıbbi bir deneyde kullanılmak üzere okuldaki kimsesiz çocukları  okulun altında bulunan bir laboratuvarda çalışan Kara Doktor’a denek olarak  vermek üzere kaçırmaktadır. Tabii okulda Süreyya ve Fırat’ın dikkatini de bir takım değişiklikler çekmektedir. Okuldan birdenbire kaybolan kimsesiz bir kızın ardından ortadan beklenmedik şekilde kaybolan diğer çocuklar arasına Süreyya da katılınca Fırat bi cesaret en sevdiği arkadaşının başına gelenleri öğrenmek için okulun bekçisi (aynı zamanda gizli bir Otus üyesi) Sadık Amca’nın anlattıklarıyla heyecanlı bir yola adım atar.

Yüksek kayalıkların tepesindeki yatılı Özel Bolbadim Koleji’nden yakın arkadaşlar Fırat ve Süreyya, diz boyu kara gömülen okulda tuhaf şeyler olduğunu fark ederler. Bir yanda, ürkütücü Müdür Yardımcısı ve korkunç Kara Doktor; öte yanda, okul görevlisi Sadık Amca ve baykuş desenli günlüklerinde anlatılan sırlar… Ortadan kaybolan öğrencilere Süreyya da katılınca, Fırat kendini tehlikeli bir kovalamacanın içinde bulacaktır…
Edebiyatımızın özgün kalemlerinden Aslı Tohumcu, çocuklar için yazdığı 3 kitaplık dizide, yatılı Bolbadim Koleji öğrencilerinin okul koridorlarından farklı kentlere uzanan heyecan dolu maceralarını anlatıyor. Polisiye ve fantastiğin gizemleriyle örülü bir dünya yaratan dizi, çarpıcı karakterleri, gizli örgütler ve kovalamacalarla dolu sürükleyici kurgusu ve muzip diliyle, çocukları eğlenceli ve yüksek tempolu bir yolculuğa çağırıyor.

  • Bolbadim Günlükleri 1
    Kaya Çıkmazı’ndaki Okul
    Yazan: Aslı Tohumcu:
    Çizen: Sedat Girgin
    10+ yaş, 188 sayfa
    Günışığı Kitaplığı
Bolbadim Günlükleri 1 ; Kaya Çıkmazı’ndaki Okul” üzerine bir yorum

  1. Günışığı yayınevi olmasa biz ne yapacağız. Gerçi biz epeyidir yavaşladık. Şimdi okul ve bizim okuduklarımızı Ada nın okuma sırası geldi.

    Gözlerine sağlık.

    Hala kitapkurdu anne

    Beğen

Bir Cevap Yazın

