Gerçek Renkler

gercek-renkler-kristin-hannah“Gerçek Renkler” uzunca bir süre önce alıp kitaplığımda kuzu kuzu sırasını beklettiğim kitaplardan biriydi. Bir ara kime güzel bir roman sorsam Kristin Hannah tavsiye ediyordu. Kitaplarının konularına şöle bir bakınca da kız kardeşleri konu edinen “Gerçek Renkler” daha bi ilgimi çekti sanki. Bir süredir habire yarım bırakmayı sevmediğim için kalın kitaplar okumayı hep erteliyordum.  Bu kitapla da bir adım atayım dedim. İyi ki de okumaya başlamışım. Havalar yüzünden canım sıkılıyordu bu kitap bana iyi geldi. Çok ağır bir kitap değil hoş ve etkili diyebilirim.

Üç kız kardeş; Vivi Ann, Winona ve Aurora, anneleri küçük yaşta ölünce sert mizaçlı babalarıyla kıyı kasabasında kendi hallerine bir yaşam sürmeye başlarlar. Yıllar geçerken Winona tek başına yaşayan, kilolu ve başarılı bir avukat olmuştur, Aurora bir doktorla evlenip çoluk çocuğa karışmıştır, Vivi Ann ise okulu bırakıp babasının yanına çiftliğe geri dönmüştür. Bunca zaman Winona’nın içine en küçük kardeş olan güzel Vivi Ann’e karşı hep bir kıskançlık yatsada pek su yüzüne çıkartmaz. Ama tabii kasabaya eski çocukluk aşkı Luke çıkıp geliverince işler biraz karışır.  Winona güzel kız kadeşiyle eski aşkı arasında gelişen ilişkiye şahit olduça kendini yer bitirir. Oysa Vivi Ann, o sırada başını döndüren bambaşka birinin etkisine çoktan kapılmıştır. Kimsenin iyi bir gözle bakmadığı yarı beyaz yarı kızılderili Dallas ile beraber adı anılmaya başlanınca Winona kıskançlığının gözünü döndürdüğü noktada öyle şeyler yapar ki ailedeki herkesin hayatı derinden etkilenir. İki kardeş arasında kalan Aurora’nın arayı bulma çabaları, babalarının itibar meselesi, gerçek aşkın mücadelesi, çaresizlik ve yıkım ama en önemlisi umut ve inanç.
Çoğu zaman kız kardeşlerin aralarında yaşadıkları sorunlara kızıp üzüldüm bazen de yeri geldi yaşanan güzelliklerle mutlu oldum. Ama en çok Dallas ve Vivi Ann arasındaki zorluklarla dolu aşkı okumayı sevdim. Bir de yazmayı unutmuşum, kitapta Vivi Ann’in karşısındakinin onu ne kadar tanıdığını ölçen dondurma testi vardı onu okurken çok güldüm çünkü ben de zamanında eşime aynı testi yapmıştım :)

Bir gün gelir, en yakınlarınız size sırt çevirebilir;
Kız kardeşiniz bile…
Dünyanın dört bir yanında kadınlar Kristin Hannahnın Ateşböceği Yolu romanını okuduktan sonra güldüler, ağladılar ve arkadaşlarının değerini bir kez daha anladılar. Yazar bu kez kız kardeşlerin dokunaklı, muhteşem ve karmaşık dünyalarını keşfe çıkıyor…
Gerçek Renkler, New York Timesın çok satan yazarı Kristin Hannah tarafından şimdiye dek anlatılan en kışkırtıcı, en etkileyici ve en yürek burkan hikâye. Kimliğiyle özdeşleşen parlak kalemi ve unutulmaz karakterleriyle yazar, birbirine kenetlenmiş dünyaları kıskançlık, ihanet ve türüne nadir rastlanan bir ihtirasla darmadağın olan üç kardeşin hikâyesini anlatıyor.

  • Gerçek Renkler
    Özgün Adı: True Colors
    Yazar: Kristin Hannah
    Çeviri: Melek Sevgi Öztürk
    512 sayfa
    Roman
    Pegasus Yayınları

Yazarın diğer kitapları: “Ateşböceği Yolu” “Ateşböceğinin Şarkısı” “Kış Bahçesi” “Kız Kardeşler Arasında” “Ateşböceğinin Şarkısı” “Evden Çok Uzakta” “Sevgi Uğruna Yaptıklarımız” “Bir Tutam Gündüz Bir Tutam Gece” “Gece Yolu”

Gerçek Renkler” üzerine 2 yorum

  1. Doğumdan iki gün önce ben de bu kitabı bitirdim.Hatta sonra vaktim olmaz diye hızlı hızlı okudum:) Kristin Hannah’ın bir kitabındana çeviri hataları sebebiyle çok sıkılmıştım ama bu kitap iyiydi. Kitabın sonunda her şeyin mutlu sona bağlanmaması da hoşuma gitti. Babaları inadından vazgeçmedi ve bildiğini okumaya devam etti.Gerçekçilik açısından beni tatmin etti.

    Beğen

    • Evet ya kitabın ortalarında ne olacak şimdi dedim ama sonunda çok güzel gelişmeler oldu ben de bi rahatladım :) Bir de içinde atlar vardı ki kitabı daha bi sevmeme sebep oldu…

      Beğen

Bir Cevap Yazın

