Günaydın! Günaydın!

gunaydin-gunaydin

Çocuklar için güzel kitaplar ortaya koyan Süleyman Bulut’un yine ufacı tefecik, tatlı dilli kitaplarından biri olan “Günaydın Günaydın”, ‘Hangisiyim Ben?’ adlı sevimli bir şiirle başlıyor. Bu şiir, aile içindeki akrabalık ilişkilerinden aklı karışan küçük bir kız çocuğu hakkında. İnanın yüzüme yerleşen gülümsemeyle şiiri bir iki defa daha okudum, küçüklüğümde benim de epey aklımın karıştığını hatırlayarak hem de :). Kitapta bu şiirin dışında bir de hikaye bulunuyor. Bu hikayede ise eşine düdüklü tencere alan bir adamın eşinin bu tencerede yemek yaparken ne kadar tuz kullanacağını sorduktan sonra cevabı bulmak için satıcının peşine düşmesiyle başına gelen olayları anlatıyor. Satıcıdan cevabı öğrenip unutmadan eve gelmeye çalışan zavallı adamın başına gelmedik iş kalmıyor. “Günaydın Günaydın” benim için gülümseyerek okuduğum güzel kitaplardan biri oldu :) Bu arada az daha unutacaktım, yazmadan geçmeyeyim; bu kitaba renk katan resimlemeler Burcu Yılmaz’a aitmiş.

İkisi bir arada!
Süleyman Bulut, bu kitabında okurlarına iki farklı türle sesleniyor. “Hangisiyim Ben”de herkese karmaşık gelen akrabalık ilişkilerini anlatıyor. Bir halk hikâyesinden esinlendiği “Günaydın! Günaydın!”da ise insanın içine düşebileceği durumlara değiniyor.

  • Günaydın! Günaydın!
    Yazar: Süleyman Bulut
    Resimleyen: Burcu Yılmaz
    48 sayfa
    Can Çocuk Yayınları

suleyman-bulut

Süleyman Bulut 1954 yılında, Konya / Beyşehir’in Tolca Köyü’nde doğdu. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’ni bitirdi. İktisat okurken, rakamlardan çok harfleri sevdiğini fark edince yazmaya başladı. İlk ürünleri olan radyo oyunları İstanbul Radyosu’nun, Çocuk Bahçesi ve Çocuk Saati programlarında yayımlandı. Oyunlar, televizyon için masallar yazdı.

Günaydın! Günaydın!” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: Uçankuş’tan Al Haberi |

Yorumlar kapalı.