Benim adım… Vincent van Gogh

vincent-van-goghTüm dünyada tanınıp çok sevilen başarılı ve ünlü isimleri 10 yaş üzeri okurlara tanıtmak için özenle hazırlanan “Benim Adım…” dizisine bir yeni kitap daha eklendi!
Özgün dilinde 32 kitaptan oluşan bu dizide Agatha Christie’den Tutankamon’a, Gandhi’den Marie Curie’ye kadar pek çok ünlü isim görmek mümkün olan ve Altın Kitaplar’ın dilimize kazandırdığı bu güzel dizinin şimdilik 13 tane kitabı türkçeye çevrilmiş. Kitaplarda birbirinden harika renkli resimemeler eşliğinde adı geçen ünlü ismin hayatında önemli olan dönüm noktaları öyküleştirilerek anlatılıyor. Daha doğrusu o ünlü isim kendisini bize anlatıyor.
Dizinin yeni kitabı “Benim adım… Vincent van Gogh” da ise bizlere kocaman bir Merhaba diyen Vincent Van Gogh, çocukluğundan başlayarak hayatının pek çok ayrıntısını bizlerle paylaşıp ölümüne kadar yaşamı boyunca hissettiği ve karşılaştığı şeyleri incelikli bir üslupla anlatılıyor. Kitap içeriğinde geçen bütün ayrıntıların bir zamanlar sanatçının yazmış olduğu mektuplara dayanılarak aktarılması ise bilginin doğruluğu konusunda çok önemli bir nokta bence. Kitabın sonunda ise Vincent Van Gogh’un yaşamındaki olayların tarih sıralamasına yer verilmiş. Sanatçının doğumundan ölümüne kadar önemli olaylar tarihlendirilerek aynı zamanda bu tarih dilimlerinde dünyadaki sanat ve kültür alanındaki önemli adımlar da kısaca belirtilmiş.
Kesinlikle şahane bir kitap! Sadece çocuklar değil Vincent Van Gogh severler de kaçırmasın.

Benim adım… Vincent van Gogh
Hayatım boyunca birçok iş değiştirdim: Sanat simsarı, maden bölgesinde vaiz, öğretmen ve kitap satıcısı oldum. Ama bunların önüne geçen bir şey vardı: Resim yapma tutkum. Bana “Kızıl Saçlı Deli” derlerdi. “Kızıl Saç” demelerini anlıyordum, çünkü saçlarım doğuştan dalgalı ve kızıldı. “Deli”ye gelince, o bambaşka bir konu.

  • Benim Adım… Vincent Van Goghbenim-adim...vincent-van-gogh
    Özgün Adı: Me llamo… Vincent Van Gogh
    Yazar : Carme Martin
    Resimleyen: Rebeca Luciani
    Çevirmen : Hazal Gül
    64 sayfa
    Yayınevi : Altın Kitaplar
Bir Cevap Yazın

