Amcam ve Ben

amcam.ve.benBir süre önce öyle güzel kitaplarla tanıştım ki bu kitapların ve tabi ki karakterlerinin bende uyandırdığı duyguları nasıl tarif etsem bilemiyorum :) Bu kitaplardan ilk yazacağım Final Kültür Sanat Yayınlarından çıkan “Amcam ve Ben” serisi. Bu seriyi şarkılarını severek dinlediğimiz Genç Osman Yavaş kaleme almış, Nalan Alaca ise bir güzel resimlemiş. Şimdiden söyleyeyim bu kitaplarda konu edilen Amca sıradan amcalara hiç mi hiç benzemiyor; her zaman deli dolu ve hep birbirinden ilginç hikayeler anlatıyor. Yeğeni ise ‘her eve en az bir tane lazım’ dediği amcasının anlattığı hikayelerine bayılıyor :) -Haksız da değil hani-
Her sayfasında çılgın hikayeleri biraz inanamayarak biraz kahkaha atarak biraz da hayretle ama hep büyük bir keyifle dinleyen küçük yeğenin duygularına ortak olmak bir harika. Seve seve tavsiye eder, okumadan geçmeyin derim!

“Havaalanında Bir Zebra” adlı ilk  kitapta minik yeğenin hafif çatlak amcasını tanıyor ve havaalanında tanıştığı Zebra ile nasıl arkadaş olup neler yaşadıklarını öğreniyoruz. Kitap bitti diye üzülmeyin sakın! hafif çatlak amcanın arkadaşı zebra ile yaşadığı maceralar “Restoran Macerası” adlı ikinci kitapta devam ediyor.
İkinci kitap “Restoran Macerası” ilk kitabın kaldığı yerden sürüyor ve yine capcanlı sayfalarda bir restorana giden zebra ve amcanın yaşadığı eğlenceli olayların yanı sıra harika bir amca-yeğen diyaloğuna da şahit oluyoruz :) Türk çocuk edebiyatında böyle güzel ve özgün işler görmek beni çok mutlu ediyor! Umarım böyle güzelliklerin devamı da gelir.

“Amcam ve Ben” sayfaları, çizimleri, renkleri ve baskısı ile baştan sona çok çok güzel ve göz alıcı bir seri. Üstelik kitapların sonunda Genç Osman Yavaş’a ait 2 tane de güzel mi güzel şarkı bulunuyor. Son sayfadaki şarkıların karekodlarını akıllı telefonlara okutarak şarkılara eşlik edebilirsiniz :)

“Benim bir amcam var, hiç bahsetmiş miydim ondan? Bahsetmedim mi?havaalaninda-bir-zebra
Deli dolu olduğundan, saçma komik hikâyeler anlattığından?
O kadar eğlenceli ki! Bana sorarsanız, ondan her eve en az bir tane lazım ama yine de siz siz olun, söylediği her şeye de inanmayın.”

“Yine o güzel günlerden biriydi.Amcam beni bizimkilerden almaya gelmiş,gezmeye götürmüştü.Bu gezilerin en güzel yanı, başka kimselere anlatmadığım arkadaşı Zebra’yla olan maceralarını anlatmasıydı.Yok yok,doğru Duydunuz.Zebra dedim.” Birbirinden komik maceralara atılan hafif çatlak amca ve arkadaşı Zehra’nın yolu bu kez bir restorana düşüyor; hem de en pahalısından, çok şık bir restorana!

  • Amcam ve Ben
    -Havaalanında Bir Zebra
    -Restoran Macerası
    Yazar: Genç Osman Yavaş
    Resimleyen: Nalan Alaca
    Sayfa Sayısı: 61
    Yayınevi: Final Kültür Sanat

genc-osman-yavas1971 İsviçre doğumlu Genç Osman Yavaş, İsviçre’de ortaokulu tamamladıktan sonra Türkiye’ye taşındı, Üsküdar Anadolu Lisesi ve Marmara Üniversitesi’nde Resim Öğretmenliği okudu. Müzisyenlik hayatında Mavi Sakal adlı grupta solistlik yaptı ve sonrasında kendi albümü olan Gökyüzü Masmavi’yi çıkardı. Küçük yaşlarından itibaren çocuk kitaplarına olan düşkünlüğü hâlâ devam ettiği gibi sonunda kendi de yazmaya karar verdi. Yeğenleri Elif ve Peri’ye ithaf ettiği Amcam ve Ben serisi, bunların ilkidir.

nalan-alacaMerhaba, ben Nalan Alaca.
1980’ in onaltı Şubat’ ında dünyaya çizim yapmak için geldim. Büyüyünce Kızılderili olmak istediğim bir çocukluğum oldu, ablamın bu hayalim için bana elleriyle hazırladığı tüylü Kızılderili aksesuarını hala yanımda taşırım her yere. Terzi olan annemin kumaşlarına çizimler yaparak geçirdiğim çocukluğumu İstanbul Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı okuyarak büyüttüm. Evet, ben hepimizin çocuk olduğuna inananlardanım =) Bu nedenle çocuk kitapları çizimleri yaparken çocukluğumu kalemimin ucunda saklarım hep ben. Aslında pek konuşkan değilim, yani insanlarla çizimlerimle iletişime geçebiliyorum. Bu da beni tek tarz çizimden uzaklaştıran en güzel neden. Ben küçükken, babam bana perspektif öğretmişti. Evet sanırım şanslı bir çocuktum ben =) Ablam ise bana sürekli poz verirdi, ben de onu çizerek yeteneğimi geliştirdim. Ablam geceleri uyuduğunda ise ben; posta pullarının üzerindeki illüstrasyonları çizerdim. Aramızda kalsın, hala geceleri insanlar uyurken posta pullarının üzerine illüstrasyonlar çiziyorum. Özel bir çizim eğitimi almadım, benim eğitimim daha çok bol bol film, animasyon ve çizgi film izleyerek oldu. Hala, her sabah uyanıp çizgi film izlemeden güne başlamıyorum mesela =)
Arkadaşlarım arasında matematiği en çok seven benim bu arada, çizim ve matematiğin Romeo ve Juliet kadar tutkulu sevgili olduğuna inanıyorum. El işi, maket yapmak, ahşap boyamak, kağıt boyamak, dikmek-biçmek-kesmek benim için en eğlendiğim spor gibi! Oyuncaklara, kağıtlara, kalemlere, boyalara ve KİTAP KOKUSUNA ba-yı-lı-yo-rum!
Dünyada insanlar kendi kendilerine bir şeyler icat edip, icatlarıyla birbirini öldürüp duruyorlar. Buna bir son vermek için her gün ben de çizimlerimle icatlar yapıyorum. Dünyayı kirleten insanlara inat çizimlerimle sevgi ve barış bırakıyorum evrene.
Sanatçının işlerine ise https://www.behance.net/helixlalan adresinden bakabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

