Günlükler

sylvia-plath-gunlukler“Günlükler” Sylvia Plath’ın eserlerini okurken daha derinlikli düşünüp, geniş bir çerçevede ele almayı sağlayacak muhteşem bir edebiyat olayı!

Sylvia Plath’ın hayat hikayesi -ve fotoğraflarındaki gülen yüzü- benim içimi hep koyu renkli büyük bir bulutla kaplar. Ted Hughes ile büyük bir aşkla başlayıp ihanet ve hayal kırıklığıyla sonlanan evliliği ve sonrasında zaten zayıf ve dengesiz olan iç dünyasının aldığı yaralarla iyice karanlığa gömülmesi.. derken bir gün uyuyan çocuklarının baş ucuna kurabiye ve süt bırakarak yaşamına son vermesi…

Sylvia Plath’ın yaşamında beni çeken bir şey var ama tam olarak nedir bilemiyorum. Şimdiye kadar hakkında pek çok şey okuyup yine de merakımı dindiremediğim Sylvia Plath hakkında bir kitap keşfettim ve ne kadar sevindim anlatamam. “Günlükler” adlı bu kitap Plath’ın 1950 yılından itibaren tuttuğu günlüklerinden oluşuyor. Kitapta öyle içten ve öyle derin cümleler var ki her sayfada böyle bir günlük okuyabildiğimiz için ne kadar şanslı olduğumuzu tekrar tekrar hissetmek mümkün. Plath’ın durgun sularında ilerlerken ortaya çıkıveren bir dalga misali insanı birden alabora eden cümlelerle sıklıkla karşılaşmak da benim için epey değişik bir okuma deneyimi oldu.
Sylvia Plath’ın yaşama bakış açısını kavrayıp neleri nasıl yorumladığını çok daha iyi anlamamızı sağlayacak pek çok önemli noktayı barındıran bu doyurucu kitabı ben çok çok sevdim! Sylvia Plath hayranlarının kaçırmaması gereken önemli bir yapıt.

sylvia-plath“Sadece içimde susmak istemeyen bir ses olduğu için yazıyorum.”
-Sylvia Plath-

“Benim hayatımın amacı ne ve onunla ne halt edeceğim? Bilmiyorum ve korkuyorum. Asla istediğim bütün kitapları okuyamayacağım; olmak istediğim bütün insanlar olamayacağım ve yaşamak istediğim bütün hayatları yaşayamayacağım. Kendimi istediğim bütün becerileri edinecek kadar eğitemeyeceğim. Bunları neden istiyorum? Hayatımda mümkün olan zihinsel ve fiziksel tecrübelerin tüm renklerini, tonlarını ve çeşitlerini tatmak ve hissetmek istiyorum. Ve korkunç derecede sınırlıyım… Uğrunda yaşayacağım çok şey var, yine de anlaşılması mümkün olmayacak kadar hasta ve üzgünüm.”

Sadece otuz yıl yaşadı Sylvia Plath ve bu otuz yıla fırtınalı bir hayat ve unutulmaz eserler sığdırdı. 1963 yılında hayatına kendi eliyle son vermesinden sonra eşi Ted Hughes’un büyük kısmını sansürleyerek ilk kez yayımlattığı Günlükler, yıllar sonra özgün haliyle yayımlanmıştı. Elinizdeki kitap da bu ikinci versiyonun tamamına yakın kısmını içeriyor. Plath’ın hayatının son on iki yılını kapsayan günlükleri onun özelindeki ve edebi alandaki mücadelelerini veriyor ve okura onu tanımak için geniş pencereler açıyor. Günlükler, bu özgün yazarı tanımak ve yapıtlarını daha iyi anlamak isteyenler için eşsiz bir başvuru kaynağı, hayranları için vazgeçilmez bir başucu kitabı.

  • Günlükler
    Orjinal isim: The Journals of Sylvia Plath
    Yazar: Sylvia Plath
    Çevirmen: Merve Sevtap Ilgın
    Sayfa Sayısı: 540
    Yayınevi: Kırmızı Kedi Kitap
Sylvia Movie - Gwyneth Paltrow

Sylvia – Gwyneth Paltrow

Sylvia Plath’ın evliliği hakkında Gwyneth Paltrow ve Daniel Craig’in başrolünde olduğu 2003 yapımı bir film var. Kitaplarını okuduktan sonra bir de bu filmi izleyin derim.

woody-allen-annie-hall

Woody Allen “Annie Hall” filminde…

the-unabridged-journals-of-sylvia-plath-on-the-gilmore-girls-season-1-episode-12

Gilmore Girls dizisinde Rory, Sylvia Plath’ın günlüğünü okurken…

Günlükler” üzerine 2 yorum

  1. Gilmore Girls! Ne tatlı, ne güzel bir diziydi, hoşuma gitti hatırlamak. Plath’i tanımıyorum ama o ”süt ve kurabiye” ayrıntısı perişan olmama yetti. Manik-depresif olması ne kadar duyarlı , kolay incinebilir olduğunu düşündürdü bana, bir de böyle çok yetenekli (Amy Winehouse gibi) kadınlarla evlenmeye cesaret etmeleri safdillik değil mi erkeklerin?

    Beğen

    • Sylvia Plath, günlüklerini okuduktan sonra epey etkiledi beni. Kocası Plath hayranlarınca sevilen biri değildir.. ben de pek farklı düşünmüyorum.
      Bu arada Gilmore Girls yeniden dönecek diyorlar, nasıl olacağını epey merak ediyorum :)

      Beğen

Bir Cevap Yazın

