Ben’in Gemisi

benin_gemisiDaha önce “Pire ve Diken” adlı kitabıyla tanıdığım yazar Pieter Koolwijk ve çizer Linde Faas’ın okurlar tarafından çok sevilen bir kitabı daha dilimize çevrilmiş.
Can Çocuk tarafından yayımlanan “Ben’in Gemisi” Giel adlı bir çocuğun çok sevdiği abisinin kaybını ve ailesinin komşularıyla yaşadıkları sorunlara karşı verdiği mücadeleyi kendine özgü bir anlatımla sunuyor.

Pieter Koolwijk’in mizahi anlatımla zekice kurguladığı, Linde Faas’ın ise renkli resimlemeleriyle canlandırdığı bu özel ve güzel kitap Hollanda’da “Flag & Pennant Ödülü”ne değer görülmüş. bens-boot

Giel’in abisi Ben, karşıdan karşıya geçerken sağına ya da soluna bakmadığı için hayatını kaybetmiştir. Giel ve ailesi olabildiğince normal ve sıradan insanlardır. Fakat evlerinin iki yanındaki komşuları pek de öyle düşünmemektedir. Bunun en büyük nedeni ise Giel’in ailesine ait evin bahçesinde bulunan Ben’in mezarıdır. Mezar dediğimize de bakmayın, isim yazan sıkıcı ve hüzünlü bir taş parçası değil de Ben’in en sevdiği mavi ve beyaz renklere özenle boyanmış ahşap bir gemidir. Giel’in ailesi çok sevdikleri Ben’i uzaktaki o kasvetli ve ruhsuz mezarlıkta unutulmaya terk etmektense sadece kendilerine yakın olmasını istemişlerdir. Bundan daha doğal ne olabilir?
Ama işte komşuları Sirke ailesi ile Kulakkurdu ailesi kesinlikle onlarla aynı fikirde değildir. Üstelik ikide bir ailenin kapısını aşındırarak düşüncesine bile dayanamadıkları mezarı bahçeden kaldırmaları için baskı yapmaktadırlar…
Komşuların mezarın kaldırılması için öne sürdükleri bahaneler, komşulara karşı direnen evin babasının planları ve Giel’in içinde oldukları durumla ilgili düşünceleri güzel düşünülmüş ince noktalardı. Verdiği sözleri ne olursa olsun bir şekilde gerçekleştiren baba karakterini pek severken anlayış yoksunu komşulara gıcık olmayı da ihmal etmedim :)
Sözün özü ben bu kitabı çok beğendim ❤
benin-gemisi-1

Ödüllü yazar Pieter Koolwijk’ten insana ve insanın kayıplarla mücadelesine dair büyülü ve mizah dolu bir öykü…
Giel, evlerinin arka bahçesinde bir mezar olmasının pek “normal” görülmediğini biliyor bilmesine, ama böyle mutlu işte… Karşıdan karşıya geçerken yola bakmayı unutan ağabeyi Ben’in mezarı bu. Giel ve ailesi, Ben hâlâ onların yakınında olduğu için memnun. Hiç değilse Giel, şehrin öteki ucundaki o soğuk ve karanlık yere gitmek zorunda kalmıyor. Ben’i özlediğinde bahçeye bakması yetiyor. Fakat komşuları, Sirke ailesi ve Kulakkurdu ailesi öyle düşünmüyor. Giel ve ailesinin duyguları da zerre kadar umurlarında değil. Ancak Giel’in babası tepkiler karşısında pes etmiyor ve evlerini baştan inşa ediyor. Belli ki, Giel’in babasının bir planı var!..

Ben’in Gemisi, toplumun “katı” kurallarını sorgularken, birbirlerine sımsıkı sarılan bir ailenin acı-tatlı iyileşme hikâyesi.
(Tanıtım Bülteninden)bens_boot

  • Ben’in Gemisi
    Özgün Adı: Bens Boot
    Yazan: Pieter Koolwijk
    Resimleyen: Linde Faas
    Çevirmen: Erhan Gürer
    Sayfa Sayısı: 64
    Yayınevi: Can Çocuk Yayınları

peter-koolwijk Pieter Koolwijk (yazar)1974 yılında doğdu. Gerçekliğin kıyılarında gezinen fantastik öyküleri çeşitli dergilerde yayınlanan yazar, 2011 yılında “Unleash Ödülü”ne değer görüldü. Yazarın ilk çocuk kitabı Pire ve Diken, Fransa, Almanya, Türkiye, Brezilya ve ABD’de yayımlanarak Koolwijk’i uluslararası çapta geniş bir okur kitlesine ulaştırdı. Koolwijk, Ben’in Gemisi ile Hollanda’da büyük övgü almış ve “Flag & Pennant Ödülü”nün de sahibi olmuştur.
http://www.pieterkoolwijk.nl/

linde-faasLinde Faas (çizer) 1985 doğumlu sanatçı, Hollanda’nın Breda şehrinde yer alan Güzel Sanatlar Akademisi’nden onur derecesiyle mezun oldu. Animasyon ve illüstrasyon çalışmalarıyla sanat üretimini sürdürmektedir.
http://www.lindefaas.nl/nieuw/

Bir Cevap Yazın

